27# Wszystko co powinieneś wiedzieć zanim wyślesz dziecko do szkoły muzycznej
Moje dziecko ładnie śpiewa. Pięknie powtarza linię melodyczną. Chcę by moje dziecko było obowiązkowe i miało poczucie własnej wartości. Sądzę, że gra na instrumencie nie tylko bardzo dobrze wpłynie na rozwój inteligencji ale i na własna samoocenę.
Te i wiele podobnych myśli pojawia się w głowie rodziców dzieci będących w zerówce ale i w szkole podstawowej. Dobrą odpowiedzą na te myśli jest szkołą muzyczna. Nie tylko dla zerówkowiczów ale i dla dzieci, które już chodzą do szkoły podstawowej. Czy jednak nie ma trudności?
Do dzisiejszej rozmowy zaprosiłem Pana Krzysztofa Szmytke dyrektora Społecznej Szkoły Muzyczna I stopnia im. Witolda Lutosławskiego mieszczącej się przy ul. J. Conrada 6, w Warszawie.
Pytania naktóre uzyskasz odpowiedź poniżej.
Zapraszam do wysłuchania naszej rozmowy.
O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?
1. Co odróżnia szkołę muzyczną od klasycznej szkoły podstawowej? – 0:0:45
2. Jak wygląda wybór instrumentu w szkole muzycznej? Czy jest przydzielany przez szkołę? – 0:6:8
3. Jakie predyspozycje powinno dziecko udające się do szkoły muzycznej? –0:8:59
4. Na jakich instrumentach uczą się dzieci grać w szkołach muzycznych? Czy są instrumenty trudniejsze i łatwiejsze? – 0:10:53
5. Czy ukończenie przez dziecko szkoły muzycznej upoważnia do czegoś dziecko? Czy ma zawód? – 0:15:30
6. Czy dzieci w szkole muzycznej co semestr mają egzamin z gry na instrumencie? – 0:21:10
7. Jakie umiejętności i cechy nabiera dziecko grające na instrumencie i uczęszczające do szkoły muzycznej? – 0:25:11
8. Jakie mogą pojawić się trudności dla dzieci uczęszczających do szkoły muzycznej? – 0:27:42
9. Na jakie trudności może napotkać rodzic, którego dziecko uczęszcza do szkoły muzycznej? – 0:31:53
10 Czy dziecko, które idzie do szkoły muzycznej powinno odznaczać się jakimiś konkretnymi cechami charaktery, specyficznym temperamentem? – 0:40:39
11. 5 zasad, które powinny towarzyszyć rodzicowi mającemu dziecko w szkole muzycznej. – 0:43:42
12. Co ci daje radość w pracy z dziećmi i młodzieżą? Dlaczego to robisz? – 0:48:11
13, Jakie pozytywne rzeczy do nauki wniosła pandemia? – 0:50:43